FAQ
Nejčastější dotazy k premiérové akci Road Classics
Nejčastější dotazy k premiérové akci Road Classics
Road Classics se letos uvede nultým ročníkem na Ještědu. V příštím roce pak dostane podobu plnohodnotného seriálu, který tě zavede do různých koutů České republiky.
Chceme, aby Road Classics bylo zážitkem pro všechny. Víme, že představy ohledně ideálního cyklistického zážitku se mohou lišit. Proto se vydáváme cestou dvou formátů. Švih je tu pro ty, kteří neřeší celkový čas. Jízdu chtějí pojmout spíše požitkářsky, pohodově, rádi si v balíku popovídají nebo je jejich cílem zkrátka dojet. Kdyby ti přece jenom scházelo trochu té soutěživosti, čekají na tebe měřené segmenty. Ambiciózní zájemci, kteří chtějí jet pilu, překonat sami sebe a být na Ještědu v nejkratším možném čase, uvítají variantu závod i s vrchařskými prémiemi a jednou spurterskou prémií. V té se poměříš s ostatními závoďáky a vymáčkneš ze sebe vše. Pokud ale narazíš na limit a dojdou síly, vůbec nic se neděje. I když se ocitneš mezi švihaři, nekončíš, můžeš projet trasu v tempu, v jakém uznáš za vhodné.
Ať už jsi závodník, který na trase vyhodnotí, že nohy ten den neslouží podle představ, nebo švihař, stačí ti jet průměrně 16 kilometrů za hodinu. Trasa premiérového monumentu má poměrně náročných už několik prvních kilometrů. Ale nemusíš se bát, že pokud pojedeš právě na začátku o poznání pomaleji, než je uvedený průměr, pouť Jizerskými horami pro tebe skončí krátce po startu. Počítá se s rezervou a pak zastávkou na občerstvovačkách. Na 94. kilometr - vrchol Ještědu - by ses měl/a dostat do šesti hodin jízdy. V určitém místě na trase, které bude upřesněno, bude stanovený časový limit a bude na něm čekat sběrný vůz. Pokud by se přece jen stalo, že se nevejdeš do limitu, samozřejmě můžeš šlapat do pedálů dál. Jen už se ti nebude měřit čas a dostaneš se do provozu. Jestli budeš chtít, můžeš se nechat odvézt.
Nebudeme nic zastírat, trasu s převýšením 2350 metrů nelze zařadit do kategorie “ultralehká”. Proto cyklistickým začátečníkům, kteří pořídili kolo týden před závodem, doporučujeme nejprve vyzkoušet trasu s podobným profilem a případně spíše začít trénovat a počkat na příští rok. Ale pokud si už se silničkou trochu rozumíš, obdobně náročnou trasu jsi někdy absolvoval, pak věříme, že vše bez problémů zvládneš a uvidíme se v cíli.
Startovné je stanovené s ohledem na náš cíl - nabídnout unikátní zážitek na silničce, a to tak, aby to bylo pro pořadatele dlouhodobě udržitelné. Se seriálem Road Classics totiž máme velké plány. Chceme nabízet všem silničkářům cyklistiku na úrovni, jaká v tuzemsku ještě nebyla. K tomu patří i vysoké náklady, do velké míry spojené s kompletním uzavřením trasy pro motorová vozidla tak, aby sis mohl zážitek vychutnat bezpečně a na 100 procent. Částka rovněž odráží fakt, že na tebe budou čekat nadupané občerstvovačky a bohatý startovní balíček. Velké poděkování také patří našim partnerům, jejichž dlouhodobá podpora nám umožňuje, aby startovné nebylo vyšší.
Věříme, že grandiózní finiš oficiální – měřené – části na Ještědu je velkým lákadlem, hlavním zdrojem zážitku. Zároveň ale tento krásný kopec není nafukovací, pro cílové zázemí je příliš skromný. Proto z kapacitních a bezpečnostních důvodů vychází jako nejlepší řešení, aby si cyklisté a cyklistky na vrcholu řádně užili triumfální pocit – vyfotili se, dali si něco dobrého – a pak se pozvolna vydali s kolem dolů, čímž uvolní místo dalším. Výhoda? Jedeš prakticky zadarmo bez šlápnutí, přehoupneš se přes magickou metu 100 kilometrů a navíc se tak trochu můžeš cítit jako profík na Grand Tour, protože i hvězdy na největších akcích často po konci etap v horách ještě zamíří zpátky do sedla a dojedou do údolí. Jen pozor! Od tramvajové točny pod Ještědem do libereckého centra pojedeš za regulovaného provozu.
Segmenty jsou měřené úseky vložené do trasy závodu. Možná znáš jejich obdobu ze sportovní aplikace STRAVA, kde se sportovci na zajímavých úsecích o různé délce poměřují s ostatními či vlastními výsledky z minulosti. Na Road Classics jde o vyznačené úseky měřené nad rámec celkového času. Jsi vrchař, nebo spíš sprinter? Tady máš šanci ukázat, co v tobě je.
Závoďáci se mohou vedle celkového času zaměřit i na segmenty - dva vrchařské a jeden spurterský. Protože všestranný cyklista, který celkově nasbírá nejvíce bodů na třech měřených úsecích, bude Králem segmentů a dostane unikátní dres. Trikot čeká samozřejmě na Královnu segmentů. A možnost obléct se do barevného je tu i pro účastníky a účastnice švihu. Pokud si od kochaček, pohody, zastávky na kávu nebo koláč chtějí odskočit do závoďáckého světa, dva měřené kopce a jeden sprint jim toto umožní.
Celkem pět, z toho tři větší. První na tebe čeká na Královce, další na Smědavě, následuje Oldřichovské sedlo, Kryštofovo Údolí a Ještěd.
Ve dvou vlnách - Jako první vyrazí z Liberce závoďáci, za nimi švihaři.
Na startu se 16. září sejdeme v 10:55.
Ano. S gravelem jsi plnohodnotný závodník/švihař, měříme ti celkový čas respektive segmenty. I e-bikům dáváme zelenou, jen se - z logických důvodů - nemůžeš poměřovat s ostatními. Pokud máš i přesto zájem o účast, ozvi se nám prosím na email info@roadclassics.cz.
Za organizací nového seriálu stojí agentura RAUL! s bohatými zkušenostmi v oblasti pořádání sportovních eventů. V portfoliu má akci s nesmírnou tradicí Jizerská 50, populární seriál Běhej lesy, světový beachvolejbalový turnaj Ostrava Beach Pro a v minulosti se starala i veslařské souboje na Vltavě - Primátorky. Od samotného začátku se hlavními partnery Road Classics staly společnosti Škoda, ČEZ, Iveco a České Radiokomunikace.