Magazín
Začti se do textů, které se zavrtávají do poutavé historie největších silničkářských událostí v čele s monumenty, přináší příběhy našich klasiků nebo rozebírají zajímavé novinky ze světa cyklistiky.
Začti se do textů, které se zavrtávají do poutavé historie největších silničkářských událostí v čele s monumenty, přináší příběhy našich klasiků nebo rozebírají zajímavé novinky ze světa cyklistiky.
Výběru vybavení se na Road Classics meze nekladou. Při premiéře na Ještědu jsme mohli obdivovat Martina Kvintuse na elegantním vysokém kole. Nešlo však o žádnou maškarádu, ale poctivý sportovní výkon. Martin ukazuje, že pokud chcete ujet 107 km s převýšením 2350 metrů, musíte na vysokém kole poctivě cvičit. Tento sport totiž není jenom o šlapaní, ale i o šikovnosti, a tak představuje úplně jinou dimenzi cyklistiky. Přečtěte si, proč tomu tak je.
Závod Kolem Flander patří spolu s klasikou mezi Lutychem a Bastogne mezi dvě cyklistické perly, které se jezdí v Belgii. Skoro žádný Belgičan by ale neřekl, že jsou oba monumenty „jeho“. Lutych patří Valonům, kdežto Kolem Flander Vlámům. Belgie je sice teď sídlem evropského centralismu, kde by se měly stírat rozdíly mezi etniky, ve skutečnosti je i zemí rivality mezi dvěma národy. Koukněme se na příběh vlámského monumentu plného krátkých strmých kopců zvaných hellingeny.
Slibně rozjetou biatlonovou kariéru jí ve 23 letech utnula cukrovka. Tereza Jandová se nejprve zkoušela rvát, skloubit nemoc s vrcholovým sportem. Bezmoci však bylo tolik, že se rozhodla vydat jinou cestou. Na ní si mimo jiné zamilovala silničku a nechyběla na loňské premiéře na Ještědu.
Premiéru Road Classics na Ještědu zvládnul i motoristický novinář, spisovatel a hlavně expert na historická kola Jan Králík. Švih mu chutnal, přestože nedávno oslavil sedmdesátiny a nikdy nebyl vrcholovým sportovcem. Navíc to byla jeho závodní premiéra. Vyrazili jsme do jeho sídla uprostřed zeleně v klidném okraji Prahy, abychom si popovídali samozřejmě o kolech.
Více než často slaví s Maxem Verstappenem triumfy ve formuli 1. Přímo v centru dění. V garáži týmu Red Bull Racing, jehož je poslední dvě sezony součástí. Od letoška patří Španěl Pablo Terroba také mezi účastníky Road Classics.